CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, April 7, 2013

Bersyukur

Bermula minggu nih ibu dah abih cover silibus untuk 3 kursus bagi sem nih....lega sikit...rasanya bukan sikit, banyak sgt..boleh lah bersenang lenang sikit...dan hari nih dapat berita gembira daripada kawan2 ibu mengenai kehamilan baru mereka...senyum jer kawan yang mengkhabar berita...dan selalunya kawan2 ibu akan berseloroh balik...nanti turn kak ayu pulak...dan secara tidak sengaja ibu akan kata..tak mo dah...tak mo dah..kalu orang lain yang dengar dan orang yang benar2 inginkan anak dengar mesti jaki dengan ibu..bukan ibu tak bersyukur dan bukan ibu nak lawan kuasa Allah..ibu tahu rezeki, jodoh, ajal dan maut semua ketentuan daripada Allah..tapi buat sementara nih, cukup dulu dengan empat amanah Allah nih...waluapun ramai kawan2 ibu dan ayah selalu kata belum cukup lagi sebab belum ada gegirl...dgn pantas ibu akan kata takpalah...bukan sombong..bukan..tapi ibu tak mampu buat masa skang nih...bukan tak mampu dari segi kewangan...rezeki ntuk setiap anak tuh ada...tuh semua dah terbukti dengan kehadiran anak2 ibu..tapi ibu tak mampu dari segi nak memberi perhatian, masa, fizikal dan macam2 lagilah...

Merungut...bukan ibu merungut...tapi ini adalah kenyataan..ibu sebenarnya tak kuat dari segi tuh..kesian anak2 ibu skang nih..dengan beban tugas yg besar kat tempat keja..terkejar2..dengan memikirkan keadaan syahmie faris yang bakal memlalui satu lagi pembedahan dan semua itu membuatkan ibu takut...takut tak sempat menjaga anak2 ibu..
Setiap mlm ibu terkejar2 membuat keja itu dan ini, syameel fitrie nak tido dengan ibu jer...abang, angah dan abang amie...masak? Memang ibu surrender dah...mmg ibu tak masak...sebab? Penat dan tak sempat..

Cuma skang nih ibu bersyujur sgt dengan kehadiran 4 hero ibu nih...ini amanah Allah..kalu boleh ibu nak jaga anak2 ibu dengansehabis baik..dengan cukup sempurna...walaupun ibu selalu marah2...itulah kekadang orang tak paham..kita marah nih sebab kita penat kan..itulah yang ibu nak katakan ibu tak mampu dari segi emosi ker? Emosi lah kot..


My heroes, my bodyguard, my amanah, my heart, my soul, my everything...

Jadi nanti ibu dah tak nak cakap lagi...untuk masa skang nih cukup dulu empat hero dihati ibu...nak besarkan yang nih dulu...kalu Allah bagi rezeki juga, alhamdulilah ibu terima..tapi untuk masa skang nih..cukuplah empat wan nih....darwish naufal, darimi hazim, syahmie faris dan syameel fitrie..In syaa allah ibu akan menjaga dan mendidik anak2 ibu sesempurna yang mungkin..

Mood: meluahkan apa yang terpendam...tak nak orang salah sangka...

Posted via DraftCraft app

0 comments:

Post a Comment