CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 31, 2014

Memang Begitu

Memang perasan...dalam bulan mac nih tak dak satu pon n3....tahu dan ignored cam tuh jer...pasal memang sibuk bulan nih...aktiviti saje...sampai waktu nih...

Minggu pertama

Dok kat concorde inn sepang...pasang soalan periksaan akhir...tepu...jemu....bosan....stressed...memang stressed pasang soalan...tambah2 plak dok kat concorde inn...tak dak apa...nak shopping tak leh...nak jejalan pon tak leh....at last naik bas shuttle gi klia....kejadah pi sana? released tension...? sikit lah....tengok orang...

balik dari sepang terus bawa student gi zoo taiping? motif ke sana? khidmat masyarakat..membersihkan kawasan....motif yang seterusnya adalah untuk kenaikan pangkat....hehehe...

Minggu kedua..

Prepared untuk minggu keusahawanan...ibu? ketua persiapan tapak dan tempat....memang mencabar dapat tugas nih...jenuh bergaduh...at last berakhir dengan baik walaupun terpaksa tinggikan suara dan terpaksa bergaduh dengan event management yang tak bagus dan tak profesional....no recommended....

Minggu ketiga

Prepared student untuk di bawa ke pertandingan icompex...sebelum tuh penilaian untuk marketing project...dan meeting serterusnya..penialaian marketing project berlangsung selama 2 hari dan preparation dari segi report, banner, bunting dan presentation student untuk icompex minggu depan di POLIMAS.  peringkat kebangsaan u...

Minggu keempat...

PErtandingan start from monday to tuesday...mentelah dah cuti sekolah ..pos abang, angah dan amie ke umah tok walid hari sabtu dan mentelah ke jitra untuk kenduri akikah hazeeq anak aunty ieda....
Petang ahad ibu dan adik jer berdua kami drive ke alor setar.

Alhamdulilah pertandingan berlangsung dengan jayanya...group ibu menang gold medal untuk inovasi cuties pad....nantilah kalu ader gambar ibu akan upload...dah hari rabu, khamis ibu cuti....kesian kat anak2...dah cuti sekolah..ibu dan ayah sibuk, tak kemana-mana pon bercuti...jadilah cuti balik alorsetar...

cuti 2 hari ibu manfaat kan betul2....kemas umah yang dah sebulan ibu abikan...lipat baju yang berbukit2 dan bergunung ganang...basuh dan gantikan cadar yang sebulan tak bertukar...harhahrhar...terukkan ibu....

pastu hari jumaat buat makan2 dengan anak2 PA ibu...sian deme dah lah berlapan tapi cam serupa takdak PA jer...so buat makan2...seharian dah penat..pastu baru teringat dah nak masuk april dah...jom ajak ayah try jambatan baru...pasal bulan mac nih free lagi...start esok dha kena bayar...
ronda2 terus penang walau dalam keadaan penat..

tudia diari ibu bulan mac...memang penat sagt...sekarang nih dan tika waktu ini ibu tengah berpulun sank siapkan PB...tengah sibuk marking kuiz, test, discussion, tutorial dan macam2....dalam sibuk do kbuat tuh kena lagi handle taklimat, kolabarasi...nak siapkan paper research nak gi bentang tak lama lagi...siapkan laporan kewangan dan lain2 tugas pengkeranian yang lecturer kena buat...betul dak...

so itu alasan mengapa takdak n3 langsung dalam bulan mac nih...boleh diterima alasan tuh?

Monday, February 24, 2014

Hari Yang Sgt Rajin

Hari nih hari yang sangat rajin bagi ibu untuk mengupdate blog....hahahahahahaa................tengok sampai lima n3 hari nih.....tuh la kalu mai waktu rajin tuh memanglah ....kalu mai waktu malas dia....seminggu tak berupdate...jangan kat seminggu sebulan pon macam pernah jer....lagi pon hari nih ibu try masukkan gambar dari handphone ibu...wah ibu sudah pandai nak transfer2 nih....

ibu nih bukan bodoh sgt pon...tapi kureng skit bab2 IT nih...selalu kalu ibu nak update gambo kan ibu akan minta tolong ayah transfer kan gambo ke dalam komputer...so kalu nak minta tolong ayah kena tengok waktu senang dia lah....selalunya ayah tak senang pon.....sian ibu...tuh lah selalunya n3 ibu jenis tak updated.....selalu yang kejadian tuh dah berminggu atau berbulan dah berlaku...baru dan nak hapdet...macam cite basi lah...tapi kalu cite basi pon apa slahnya...blog ibu kan...lantaklah kat ibu nak hapdet yang minggu lepaih ka, bulan lepaih ka....hatta hat yang taun lepaih sekali pon....

mentang2 tipon baru....senang sikit nak blajo....pastu gambo pon selalu nyer yang terbaru lah......


 
nih gambo ibu ngan adik berselfie....hari tu try nak blajo berinstagram....yerlah jenis teknologi laggards nih memang lah...orang lain dah ke bulan...ibu baru terkial2 nak blaja ....takpe janji ader niat nak blaja...cewah...
 
lagi pon jarang gambo ibu berentrprem kat blog sendiri...selalunya gambo anak2 jer....itu lah yang selalu amik gambo pon...
 
keylah cukuplah n3 setakat hari nih...nak buat keja sikit....

Family Day TAdika Minda Cerdas...

Hari Sabtu hari tuh 22/2/2014 adalah hari Keluarga untuk pelajar Tadika Minda Cerdas....sian abang amie ibu tak dak...ibu terpaksa bawa student Gerakan Pengguna siswa ke Jitra untuk pelancaran GPS peringkat Negeri Kedah...so ayah jerlah yang bawa abang amie ke sana....Tapi masa kat sana ayah whatsApp jer gambar abang amie tengah main2 dengan kawan2 dia...so ibu akan abadikan gambo abang amie kat sini....walau ibu tak dak di sisi ngan abang amie...ibu tetap ada untuk abang amie....ibu sokong dari kejauhan....



bawa air dalam cawan.....steady jer abang amie

 
 tuh berlari nampak cam laju jer...walaupun abang amie sakit jantung tapi abang amie tetap aktif...tak nak ketinggalan...that's my boy...my intan payung...
 
 
acara bawa bola dan pakai tempurung sebagai topi...
 
 

teacher aida, teacher umah hijau...go green...go green...



 
acara kutip jelly dan makan sekali...hehehe....sonok tengok dis moment...sweet sgt...
 
 
waktu nih dah balik umah...dah penat sgt...syabas meri beta....love u som uch....

Lagu YMCA minions song-Peberet Adik Syameel..





Lagu nih adik suka tengok...kalu ader lagu nih dia akan gelak sorang2...hehehehe





 
percubaan nak makan sendiri tetapi kena tepis ngan ayah....harharhar...

Minions Addict

Wahhhh..tajuk gempak kan....duduk sesajer nih teringat kat si kecik ibu...adik syameel...yang semakin hari semakin bertuah + nakal nih.....dan sekarang nih yang paling ketara perangai si syameel nih bangun pagi jer nak tengok citer minions aka dispicable me....


 
si kecik yang ter...ter lah sangat .......
 
pagi2 nak hantar umah toksu dah buka citer tuh....balik nanti dalam keta dah suruh buka nak tengok citer tuh....sampai umah tengok lagi...ya Allah penin ibu...lepas tuh biel dok tengok citer tu boleh dok gelak sorang2...
 
 
 
 
ambik kat google.....citer nih lah...yang skang nih tengah addict dok tengok...
 
pagi petang siang malam....asyik2 benda yang sama dok tengok...ibu sampai naik hafal dah citer dia...adik nih kan kira kalu sempat nak tengok melalui iPAd, iPad lah...kadang2 tu sampai gaduh dengan abang amie...pasal abang amie nak tengok cite lain...kalu abang amie buka upin ngan ipin dia akan join sekali kalu abang amie tgk cite lain dia doh mola tak keruan nak tgk gak citer minions tuh...mula la menggagau handphone ayah atau ibu...dapat yang mana pon takpa...janji dapat tengok citer minions tuh....
 
yang deme nih perangai pon satu..bila adik dah mola tengok citer minions nih melalui handphone ibu atau ayah, pakat2 dok beralih plak ramai2 4 beradik mengadap tengok citer tuh...dah lah skrin kecik..berimpit2 duduk...hahahaha...
 
anak-anak.....anak-anak.......

Despicable Me 2 | Minions Banana Song (2013) SNSD TTS





adik syameel suka lagu nih...cumel...

Tuesday, February 18, 2014

Berat badan

Hari Ahad tuh kat ofis ibu ader minggu Perdagangan...so dep jemputlah orang kesihatan, lhdn, zakat dan macam2 lagi...so pagi ahad tuh lepas perasmian minggu commerce tuh ibu pon terus ke booth kesihatan nak check gula dalam darah, bp, berat dan sebaginya...

Alhamdulilah gula dalah darah dan bp di dalam paras yang baik....gula sebelum makan adalah 5.1 dan bp 120/80....tapi...tapi ade tapi kan...berat badan ibu....dah kategori obesiti...sepatutnya berat badan ibu hhanya 48 kg...whatttt? dah lebih 20 kg...mmmmmmmm........gelak sampai pecah perut lah....

48 kg? berat tuh masa ibu degree kat UUM dulu...rasenyer masa tuh berat ibu akan maintain 45 dan kalu sampai 48 memang kena berbuat sesuatu lah..tapi rasanyer berat 48 tuh pon masa dah last sem kat UUM...sonok sgt kot nak graduate tuh yang berat naik tuh...tapi tak kisah pon masa tuh...

Kalu nak kira berat badan nih, memang ibu takder masalah pon...dari kecik...seingata ibu masa ibu umur 12 tahun darjah 6..berat ibu baru 22kg...sampai geng hospital mai umahlah nak check ibu...pasal kurang zat makanan...kat sekolah dapat makan RMT lah....punya kecik...

dan ibu membesar tanpa perlu risaukan berat badan...masa ibu nak masuk buat  diploma dulu buat medical check up berat badan ibu dah capai 40 kg...masa study ibu tak pernah ader istilah diet...makan sesajer...dan berat badan bukan persoalannya...chewahhhhh...sehingaa bila buat master buat medical check up berat badan dah capai 50kg....tuh pon memang tak kisah...lagi happy masa tuh tengah bercinta ngan ayah....hehehehehe..dan masa nak kawin berat dah capai 60 kg...tengok tuh...dan masa tuh memang gila2 babi lah concerned pasal berat badan...nak kawin kan.....tapi bila dah kawin...dah sah2 ader laki (ayah lah)...dan confrim2  sayang gila2 kat ibu....memang tak kisah sangat...dan bila start ngandung kat abang berat badan ibu mula mencapai 62 kg...tuh baru mula2 ngandung dan akhir sekali bila nak beranak berat dah capai 72 kg....paling berat sgt...dan bila dah beranak berat badan dah turun 53 kg...maintain sampai megandung kedua lak berat badan 62 gak...last nak beranak kat angah berat badan 67 kg....pastu dalam 2 tahun tak ngandung tuh berat badan dan tak boleh nak turun dah...dia dok main kot 65 kot tu jer....sama juga dengan ngandung kat amie tuh...berat badan start 62 kg dan berakhir dengan 67kg...pastu dalam pantang berat maintain dalam 55 hingga 60...bila masuk keja dia dah mola naik ...sehingga ngandung kat adik timbang berat mola2 66 kg dan ngandung adik nih berat memang tak naik...last nak beranak berat hanya 68kg...
dan sekarang dok maintain 68kg.....harharhagggghhhh....tension nyer...tapi tak lah sgt....

kesimpulan nyer kena ngandung kot...berat badan automatik akan turun sebab tak lalu makan...tak mooooooo......takperlah redho jerlah...tapi la nih pon ibu dok usaha gak..makan herbalife lah...H-Vita lah...sSlim Plus lah....buat erobik lah...hahahahahah....hangat2 taik ayam jer semua tuh...

Dah nama  anak pon 4 kan haaruslah berat badan naik...mana mungkin anak 4 berat badan hanya 45kg...mesti ibu tak terdaya nak membesarkan anak2 ibu dengan berat camtuh...(hahah...memujuk hati sendiri..) tapi yang paling penting walaupun ibu gemok...badan sihat kan..ituyang penting...

makan banyak kita boleh control tetapi kal utak lalu nak makan nak paksa pon tak boleh...la nih adik dah jadi camtu...berat badan adik lah nih kat lain merah..tiap2 bula nkena pi check kat kalinik...pastu 2 minggu sekali check kat doktor...dan bulan depan start kena jumpa dietician....yang nih lagi penat...jenuh nak suruh dia makan...apa yang abang2 makan semua sumbat kat dia gak..tapi tak jalan..

insyallah ader gak intension nak kurus...takpa pelan2...yang penting berusaha...caiyokkk...